• 8.00 - 8.30 - schodzenie się dzieci, zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, gry i zabawy konstrukcyjne, zajęcia opiekuńcze, inicjowanie rozmów z dziećmi

    8.30 - 8.50 –czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe- śniadanie

    8.50 - 9.00 -zestaw ćwiczeń porannych, zabawy ruchowe

    9.00 - 09.30 – zajęcia edukacyjno- wychowawcze organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju

    09.30-10.00- zabawy swobodne, kontynuowanie prac wynikających z zajęć edukacyjno- wychowawczych

    10.00 - 11.00 -zabawy na placu zabaw, spacery, wycieczki, zabawy badawcze, obserwacje przyrodnicze/ w czasie niepogody zabawy ruchowe w sali

    11.00 - 11.20 -zabiegi higieniczne, obiad - pierwsze danie

    11.20 - 12.00 -zabawy wg inwencji nauczyciela, zabawy dydaktyczne, praca indywidualna i grupowa z dziećmi, prace porządkowe, czynności opiekuńcze

    12.00 - 12.20 -zabiegi higieniczne, obiad - drugie danie

    12.20 – 13.00 -ćwiczenia relaksacyjne, zabawy logopedyczne, słuchanie literatury dziecięcej, fragmentów książek czytanych przez nauczyciela, rodzica, zabawy dowolne wg pomysłu dzieci, zabawy konstrukcyjne, stolikowe

    13.00 – 14.00 -zabawy dydaktyczne, badawcze, tematyczne, zabawy inscenizowane ze śpiewem

    14.00 - 14.20 -zabawy dowolne w sali inicjowane przez dzieci

    14.20 - 14.40 -zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek

    14.40 - 17.00 -zabawy na placu przedszkolnym lub zabawy ruchowe w sali, ćwiczenia artykulacyjne, słuchowe, rozchodzenie się dzieci