• 7.00 – 8.00         schodzenie się dzieci – zachęcanie do stosowania form grzecznościowych an powitanie, zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych, inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej

  •  8.00 – 8.20         zabawy swobodne, gry i zabawy stolikowe, porządkowanie zabawek przed śniadaniem

  •  8.20 – 8.50         zabiegi higieniczne przed śniadaniem; śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności nawyków higienicznych, kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie

  •  8.50 – 9.00         zestaw zabaw porannych - tworzenie warunków do zorganizowania aktywności ruchowej

  •  9.00 – 9.30         zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej i programu wychowania

  •  9.30 – 10.00       zabawy swobodne, konstrukcyjne i stolikowe

  •  10.00 – 10.50     zabawy dowolne w ogrodzie inspirowane potrzebami dzieci, spacery, zabawy ruchowe na dywanie, obserwacje przyrodnicze w najbliższym otoczeniu przedszkola, zabawy ruchowe w sali

  •  10.50 – 11.20     czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience – nauka i utrwalanie kolejnych etapów mycia rąk przed obiadem ; obiad I danie

  •  11.20 – 11.55     zabawy według inwencji nauczyciela; ćwiczenia utrwalające tematy zajęć dydaktycznych, prace porządkowo- opiekuńcze

  •  11.55 – 12.20     czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, obiad II danie

  •  12.20 – 12.30     odpoczynek po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przez nauczyciela

  •  12.30 – 13.00     swobodne zabawy i gry integrujące grupę, zabawy porządkowo – organizacyjne, konstrukcyjne

  •  13.00 – 14.00     zabawy dydaktyczne, badawcze, utrwalanie tematu zajęć

  •  14.00 – 14.20     zabawy dowolne rozwijające umiejętność organizowania i podejmowania działalności zabawowej

  •  14.20 – 14.40     czynności higieniczne w łazience, podwieczorek – samodzielne i kulturalne spożywanie posiłku

  •  14.40 – 15.30     zabawy ruchowe w sali, działania twórcze dzieci, zabawy na powietrzu – utrwalanie umiejętności samodzielnego ubierania się

  •  15.30 – 17.00     zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci